Interactive teaching methods as a way of establishment an adequate self-esteem of students
Keywords:
self-assessment, baseline, managerial competence, interactive teaching methods, gamesAbstract
The authors examine the nature, criteria and indicators for self-identity of the future expert, the use of interactive teaching methods in the formation of an adequate self-esteem of students during training at the university.References
1. Платонов К. К. Структура и развитие личности / К. К. Платонов ; отв. ред. А. Д. Глоточкина. — М. : Наука, 1986. — 269 с.
2. Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. С. Костюк. — К. : Рад. школа, 1989. — 608 с.
3. Нечаев Н. Н. Психолого-педагогические основы формирования профессиональной деятельности / Н. Н. Нечаєв. — М. : 1988. — 142 с.
4. Романюк Л. В. Методика дослідження самооцінки студентів як елемент розвитку їхніх ціннісних орієнтацій в процесі використання інтерактивних методів навчання / Л. В. Романюк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. — Київ-Вінниця : Вінниця, 2005. — Вип. 8. С. 422—428.
5. Сафин В. Ф. Устойчивость самооценки и механизм ее сохранения / В. Ф. Сафин // Вопросы психологии. — 1975. — № 3. — С. 62—72.
6. Мельников В. М. Введение в экспериментальную психологию личности : учеб. пособ. для пед. ин-тов. /
В. М. Мельников, Л. Т. Ямпольский. — М., 1985. — 319 с.
7. Уваров Л. Н. Повышение эффективности самовоспитания слушателей военных академий : автореф. дис. на соискание науч. степени канд. пед. наук / Л. Н. Уваров. — М., 1981. — 19 с.
8. Петрук В. А. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін : моног. / В. А. Петрук. — Вінниця : Універсум-Вінниця, 2006. — 292 с.
9. Петрук В. А. Ігрові форми навчання в умовах модульно-рейтингової системи / В. А. Петрук, М. В. Палій // Нові технології підготовки фахівців з вищою технічною освітою за триступеневою системою «бакалавр-інженер-магістр» : наук.-метод. конф. Вінниця, 21—23 вересня 1995 р. — Вінниця, 1995. — С. 23—24.
2. Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. С. Костюк. — К. : Рад. школа, 1989. — 608 с.
3. Нечаев Н. Н. Психолого-педагогические основы формирования профессиональной деятельности / Н. Н. Нечаєв. — М. : 1988. — 142 с.
4. Романюк Л. В. Методика дослідження самооцінки студентів як елемент розвитку їхніх ціннісних орієнтацій в процесі використання інтерактивних методів навчання / Л. В. Романюк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. — Київ-Вінниця : Вінниця, 2005. — Вип. 8. С. 422—428.
5. Сафин В. Ф. Устойчивость самооценки и механизм ее сохранения / В. Ф. Сафин // Вопросы психологии. — 1975. — № 3. — С. 62—72.
6. Мельников В. М. Введение в экспериментальную психологию личности : учеб. пособ. для пед. ин-тов. /
В. М. Мельников, Л. Т. Ямпольский. — М., 1985. — 319 с.
7. Уваров Л. Н. Повышение эффективности самовоспитания слушателей военных академий : автореф. дис. на соискание науч. степени канд. пед. наук / Л. Н. Уваров. — М., 1981. — 19 с.
8. Петрук В. А. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін : моног. / В. А. Петрук. — Вінниця : Універсум-Вінниця, 2006. — 292 с.
9. Петрук В. А. Ігрові форми навчання в умовах модульно-рейтингової системи / В. А. Петрук, М. В. Палій // Нові технології підготовки фахівців з вищою технічною освітою за триступеневою системою «бакалавр-інженер-магістр» : наук.-метод. конф. Вінниця, 21—23 вересня 1995 р. — Вінниця, 1995. — С. 23—24.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 102
Abstract views: 201
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
V. A. Petruk, M. V. Palii, N. O. Andrushchenko, and O. P. Prozor, “Interactive teaching methods as a way of establishment an adequate self-esteem of students”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 168–173, Nov. 2010.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).