Genetic optimization of outdoor advertising brands placement
Keywords:
advertise optimization, brand, target contacts, genetic algorithm, and greedy algorithmAbstract
The problem of optimization of advertising brands on the criteria of costs and number of contacts with the target audience is investigated in the article. Advertise placing optimization is reduced to a nonlinear knapsack problem. Test examples show that genetic algorithm as well as greedy search provides satisfactory solutions of the optimization tasks.References
1. Федоров Д. С. Оптимизация структуры рекламного бюджета фирмы / Д. С. Федоров // Маркетинг в России и за рубежом. — 2001. — № 4. — С. 45—49.
2. Матанцев А. Н. Эффективность рекламы / А. Н. Матанцев. — М. : Финпресс. — 2002. — 416 с.
3. Бородина И. Математика — муза рекламы / И. Бородина // Экономический вестник Ростовского государственного университета. — 2003. — № 3. — С. 98—101.
4. Овчаренко О. И. Оптимизация затрат на проведение рекламной кампании предприятия / О. И. Овчаренко,
А. И. Богданенко // Вестник Таганрогского института управления и экономики. — 2010. — № 1. — С. 70—71.
5. Martello S. Knapsack Problems: Algorithms and Computer Implementations / Silvano Martello, Paolo Toth. — John Wiley & Sons, 1990. — 296 p.
6. Дэвис Д. Исследования в рекламной деятельности: теория и практика / Джоэл Джей Дэвис. — М. : Вильямс, 2003. — 864 с.
7. Haupt R. Practical Genetic Algorithms / Randy L. Haupt, Sue Ellen Haupt. — New Jersey : John Wiley & Sons, 2004. — 253 p.
2. Матанцев А. Н. Эффективность рекламы / А. Н. Матанцев. — М. : Финпресс. — 2002. — 416 с.
3. Бородина И. Математика — муза рекламы / И. Бородина // Экономический вестник Ростовского государственного университета. — 2003. — № 3. — С. 98—101.
4. Овчаренко О. И. Оптимизация затрат на проведение рекламной кампании предприятия / О. И. Овчаренко,
А. И. Богданенко // Вестник Таганрогского института управления и экономики. — 2010. — № 1. — С. 70—71.
5. Martello S. Knapsack Problems: Algorithms and Computer Implementations / Silvano Martello, Paolo Toth. — John Wiley & Sons, 1990. — 296 p.
6. Дэвис Д. Исследования в рекламной деятельности: теория и практика / Джоэл Джей Дэвис. — М. : Вильямс, 2003. — 864 с.
7. Haupt R. Practical Genetic Algorithms / Randy L. Haupt, Sue Ellen Haupt. — New Jersey : John Wiley & Sons, 2004. — 253 p.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 40
Abstract views: 131
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
S. D. Shtovba, O. V. Shtovba, and A. A. Yakovenko, “Genetic optimization of outdoor advertising brands placement”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 134–138, Nov. 2010.
Issue
Section
Information technologies and computer sciences
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).