MOTIVATIONAL FACTORS THAT INFLUENCED CHOICE OF APPLYING TO VNTU OF STUDENTS OF 2015 ADMISSION YEAR
Keywords:
university, VNTU, motivation, scientific activity, studentAbstract
In the article, the results of VNTU student’s motivation research during the 2015 admission campaign have been presented. The priorities of additional preparation before admission, the proportion of time, spent on preparation, and purposefulness of admission to this university, have been established. The factors, influencing which the university will be able to motivate young people to get the higher education and specialty in VNTU in a more active and effective way, have been analyzed in the paper.
References
2. Танчин І. З. Соціологія : навч. посіб. / І. З. Танчин. — Львів, 2005. — 360 с.
3. CEDOS. Соціально-економічний портрет студентів: результати опитування [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.cedos.org.ua/uk/osvita/sotsialno-ekonomichnyi-portret-studentiv-rezultaty-opytuvannia .
4. Створюйте чудові форми. Збирайте й упорядковуйте різноманітні дані за допомогою Google Форм [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://www.google.com/іntl/uk_UA/forms/about/ .
5. Белзецький Р. С. Дослідження мотивації абітурієнтів вступу до ВНТУ [Електронний ресурс] / Р. С. Белзецький // Матеріали XLV науково-технічної конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ–2016) 2—22 березня 2016 року. — Вінниця, ВНТУ, 2016 р. — Режим доступу : http://conferences.vntu.edu.ua/ іndex.php/all-іnіnv/all-іnіnv-2016/paper/vіew/1280/815 .
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 80
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).