Огляд моделей аналізу соціальних мереж

Автор(и)

  • В. В. Мазуренко Вінницький національний технічний університет
  • С. Д. Штовба Вінницький національний технічний університет

Ключові слова:

соціальні мережі, аналіз соціальних мереж, мережі гіперпосилань, кількісні показни- ки соціальних мереж, блокові моделі, випадкові графи

Анотація

Розглянуто історію розвитку аналізування соціальних мереж. Детально розглянуті основні типи соціальних мереж та методи їх аналізу. Розкрита актуальність розвитку та застосування методології аналізу соціальних мереж, зокрема в сучасних інформаційних технологіях.

Біографії авторів

В. В. Мазуренко, Вінницький національний технічний університет

аспірант кафедри комп’ютерних систем управління

С. Д. Штовба, Вінницький національний технічний університет

д-р техн. наук, професор, професор кафедри комп’ютерних систем управління

Посилання

1. Wasserman S. Social Network Analysis: Methods and Applications / S. Wasserman, K. Faust. — Cambridge: Cambridge
University Press, 1994 — 857 p.
2. Martino F. Social Network Analysis: A brief theoretical review and further perspectives in the study of Information Technology
/ F. Martino, A. Spoto // Psychology Journal. — 2006. — Vol. 4, No 1. — P. 53—86.
3. Scott J. Social network analysis developments, advances, and prospects / J. Scott // Social Network Analysis and
Mining. — 2011. — Vol. 1, Issue 1. — P. — 26.
4. Butts C. T. Social network analysis. A methodological introduction // C. T. Butts // Asian Journal of Social Psychology. —
2008. — Vol. 11. — P. 13—41.
5. Easley D. Networks, Crowds, and Markets : Reasoning about a Highly Connected World / D. Easley, J. Kleinberg. —
Cambridge University Press, 2010. — 727 p.
6. Lorrain F. Structural equivalence of individuals in social networks / F. Lorrain, H. C. White // The Journal of Mathematical
Sociology. — 1971. — Vol. 1, No. 1. — P. 49—80.
7. White H. C. Social structure from multiple networks. I. Blockmodels of roles and positions / H. C. White, A. S. Boorman,
R. L. Breiger // American journal of sociology. — 1976. — Vol. 81, No. 4. — P. 730—780.
8. Borgatti S. P. Notions of Position in Social Network Analysis / S. P. Borgatti, M. G. Everett // Sociological Methodology.
— 1992. — Vol. 22. — P. 1—35.
9. Carrington J. Models and Methods in Social Network Analysis / J. Carrington, S. Wasserman, G. Roberts. — Cambridge:
Cambridge University Press, 2005 — 345 p.
10. Aral S. The Diversity-Bandwidth Trade-off / S. Aral, M. Alstyne // American Journal of Sociology. — 2011. — Vol. 117,
No. 1. — P. 90—171.
11. Burt R. S. Structural Holes and Good Ideas / R. S. Burt // The American Journal of Sociology. — 2004. — Vol. 110,
No. 2. — P. 349—399.
12. Borgatti S. P. LS Sets, lambda sets and other cohesive subsets / S. P. Borgatti, M. G. Everett, P. R. Shirey // Social
Network. — 1990. — Vol. 12. — P. 337—357.
13. Burt R. S. Some properties of structural equivalence measures derived from sociometric choice data / R. S Burt // Social
Networks. — 1988. — Vol. 10. — P. 1—28.
14. Borgatti S. P. Identifying sets of key players in a social network / S. P. Borgatti // Computational & Mathematical
Organization Theory. — 2006. — Vol. 12. — P. 21—34.
15. Albert R. Error and attack tolerance of complex networks / R. Albert, H. Jeong, A.-L. Barabási // Nature. — 2000. —
Vol. 406. — P. 378—382.
16. Breiger R. L. The Analysis of Social Networks / R. L. Breiger, edited by M. Hardy, A. Bryman. // Handbook of Data
Analysis. — London : SAGE Publication., 2004. — P. 505—526.
17. Albert R. Statistical mechanics of complex networks / R. Albert, A.-L. Barabási // Reviews of modern physics. — 2002.
— Vol. 74. — P. 47—97.
18. Barabasi A. L. Emergence of Scaling in Random Networks / A. L. Barabasi, R. Albert // Science. — 1999. — Vol. 286.
— P. 509—512.
19. Clauset A. Power-law distributions in empirical data / A. Clauset, C. R. Shalizi, M. E. J. Newman // SIAM Review. —
2009. — Vol. 51, No. 4. — P. 661—703.
20. Newman M. E. J. The structure and function of complex networks / M. E. J. Newman // SIAM review. — 2003. — Vol. 45,
No. 2 — P. 167—256.
21. Snijders T. A. B. Statistical Methods for Network Dynamics / T. A. B. Snijders // Proceedings of the XLIII Scientific
Meeting, Italian Statistical Society. — Padova : CLEUP., 2006. — P. 281—296.
22. Watts D. J. Collective dynamics of 'small-world' networks / D. J. Watts, S. H. Strogatz // Nature. — 1998. — Vol. 393.
— P. 440—442.
23. Mislove A. Measurement and Analysis of Online Social Networks / A. Mislove, M. Marcon, K. P. Gummadi,
P. Druschel, B. Bhattacharjee// IMC '07 Proceedings of the 7th ACM SIGCOMM conference on Internet measurement — ACM
New York, NY, USA., 2007. — P. 29—42.
24. Domingos P. Mining the Network Value of Customers / P. Domingos, M. Richardson // KDD '01 Proceedings of the
seventh ACM SIGKDD international conference on Knowledge discovery and data mining. — ACM New-York, NY, USA.,
2001. — P. 57—66.
25. Zweig K. A. Kaufmann M. A systematic approach to the one-mode projection of bipartite graphs / K. A. Zweig,
M. Kaufmann // Social Network Analysis and Mining. — 2011. — Vol. 1, Issue 1. — P. 187—218.
26. Hoff P. D. Latent Space Approaches to Social Network Analysis / P. D. Hoff, A. E. Rafterya, M. S. Handcocka // Journal
of the American Statistical Association. — 2002. — Vol. 97, Issue 460. — P. 1090—1098.
27. Губанов Д. А. Социальные сети: модели информационного влияния, управления и противоборства / Д. А. Губа-
нов, Д. А. Новиков, А. Г. Чхартишвили. — М. : изд-во физико-математической литературы, 2010. — 228 c.
28. Yager R. R. Fuzzy Soft Social Network Modeling and Marketing / R. R. Yager, R. L. Yager // Fuzzy Methods for Customer
Relationship Management and Marketing: Applications and Classifications. — IGI Global Snippet. 2012. — P. 16—40.
29. Yavorsky R. Research Challenges of Dynamic Socio-Semantic Networks / R. Yavorsky // CEUR Workshop
proceedings. — 2011. — Vol. 757. — P. 119—122.
30. Fisher D. Using egocentric networks to understand communication / D. Fisher // Internet Computing, IEEE. — 2005 —
Vol. 9, No. 5. — P. 20—28.
31. Practical Recommendations on Crawling Online Social Networks / M. Gjoka, M. Kurant, C. T. Butts, A. Markopoulou //
IEEE Journal on Selected Areas in Communications. — 2011. — Vol. 29, No. 9. — P. 1872—1892.
32. Tastes, ties, and time A new social network dataset using Facebook.com / [K. Lewis, J. Kaufman, M. Gonzalez,
A. Wimmer, N. Christakis] // Social Networks. — 2008. — Vol. 30. — P. 330—342.
33. Cobo M. J. Science Mapping Software Tools Review, Analysis, and Cooperative Study Among Tools / M. J. Cobo,
A. G. López-Herrera, E. Herrera-Viedma, and F. Herrera // Journal of the American Society for Information Science and
Technology. — 2011. — Vol. 62, No. 7. — P. 1382—1402.
34. Куликова А. А. Подход к классификации пользователей социальных сетей / А. А. Куликова // Восточно-европей-
ский журнал передовых технологий. — 2011. — Т. 3, № 2. — С. 14—18.
35. Губанов Д. А. Концептуальный подход к анализу онлайновых социальных сетей / Д. А. Губанов, А. Г. Чхартишвили
// Управление большими системами. — 2013. — № 45. — С. 222—236.
36. Кондратенко Н. Р. Нечеткие модели принятия решений в задачах прогнозирования взаимоотношений в социаль-
ных группах / Н. Р. Кондратенко, С. В. Лужецкий // Наукові праці ВНТУ. — 2009 — № 2.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 179

Опубліковано

2015-03-26

Як цитувати

[1]
В. В. Мазуренко і С. Д. Штовба, «Огляд моделей аналізу соціальних мереж», Вісник ВПІ, вип. 2, с. 62–74, Берез. 2015.

Номер

Розділ

Інформаційні технології та комп'ютерна техніка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>