МОДЕЛЮВАННЯ ОПТИМАЛЬНОГО РУХУ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ З АСИНХРОННИМ ЕЛЕКТРОПРИВОДОМ ГОРИЗОНТАЛЬНИМ ВІДРІЗКОМ ДОРОГИ

Автор(и)

  • Б. І. Мокін Вінницький національний технічний університет
  • О. Б. Мокін Вінницький національний технічний університет
  • В. В. Горенюк Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-152-5-26-33

Ключові слова:

електромобіль, тяговий асинхронний електропривод, модель оптимального руху, комп’ютерне моделювання, прямий та ітераційний процеси

Анотація

Здійснено моделювання руху електромобіля з асинхронним електроприводом по горизонтальному відрізку дороги, оптимального за критерієм мінімуму електричних втрат, з використанням синтезованих авторами моделей, в основу яких покладено математичну модель кривої намагнічування у вигляді оберненого гіперболічного синуса та варіаційний варіант методу невизначених множників Лагранжа. Чотири варіанти моделювання з різними значеннями параметрів моделей та різними значеннями граничних умов здійснено з використанням пакету прикладних програм MATLAB. Здійснено візуалізацію отриманих результатів шляхом побудови відповідних графіків для вихідних координат моделей, що характеризують оптимальний режим руху.

Проведено аналіз результатів усіх чотирьох варіантів моделювання з використанням синтезованих моделей, на основі якого встановлено, що рух електромобіля горизонтальним відрізком дороги в разі, якщо його системою керування буде реалізуватись закон, в основу якого будуть покладені алгоритми, що базуються на синтезованих моделях, то для покриття електромобілем тої самої відстані за той самий час використовуватиметься мінімальне споживання електричного заряду силової акумуляторної батареї, від якої отримує електроенергію електропривод електромобіля.

Отже, результати моделювання та їх аналіз підтверджують теоретичні виклади і ефективність математичних моделей оптимального руху електромобіля горизонтальним відрізком дороги, синтезованих в попередніх роботах авторів.

Біографії авторів

Б. І. Мокін, Вінницький національний технічний університет

академік НАПН України, д-р техн. наук, професор, професор кафедри електромеханічних систем автоматизації в промисловості і на транспорті, професор кафедри системного аналізу та інформаційних технологій

О. Б. Мокін, Вінницький національний технічний університет

д-р техн. наук, професор, професор кафедри системного аналізу та інформаційних технологій

В. В. Горенюк, Вінницький національний технічний університет

аспірант кафедри електромеханічних систем автоматизації в промисловості і на транспорті

Посилання

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, В. В. Горенюк, «До питання оптимізації руху електромобіля з асинхронним електроприводом». Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 3, с. 32-38, 2019.

Ю. П. Петров, Вариационные методы теории оптимального управления. Москва-Ленинград: Энергия, 1965, 220 с.

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, В. В. Горенюк, «Метод ідентифікації моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом». Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 32-38, 2020.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 287

Опубліковано

2020-11-27

Як цитувати

[1]
Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «МОДЕЛЮВАННЯ ОПТИМАЛЬНОГО РУХУ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ З АСИНХРОННИМ ЕЛЕКТРОПРИВОДОМ ГОРИЗОНТАЛЬНИМ ВІДРІЗКОМ ДОРОГИ», Вісник ВПІ, вип. 5, с. 26–33, Листоп. 2020.

Номер

Розділ

Енергетика, електротехніка та електромеханіка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>