DESIGNING EDUCATIONAL TASK ON THE SIMPLEX METHOD USING SCM MAPLE
Keywords:
learning objectives, simplex method, didactic principles, system of computer mathematics training simulatorAbstract
Solution traditional learning linear programming problem using the simplex method includes a number of bulky, similar arithmetic calculations and records. Such actions are time-consuming, leading to a rapid fatigue of the student and have a low level of visibility due to the use of forced schematized presentation of the results of solving the problem. All this complicates enough the awareness of the students of the basic concepts and ideas upon which the simplex method is based. To eliminate these drawbacks a new training mission has been designed, which modified the mode of action of training subjects during its solution. This object has been designed taking into account a number of didactic principles based on the creation in the medium of computer mathematics training simulator system.
References
2. Михалевич В. М. Використання систем комп’ютерної математики у процесі навчання лінійного програмування студентів ВНЗ : монографія / В. М. Михалевич, О. І. Тютюнник. — Вінниця : ВНТУ, 2016. — 279 с. —
ISBN 978-966-641-670-7.
3. Михалевич В. М. Розвиток системи Мaple у навчанні вищої математики [Електронний ресурс] / В. М. Михалевич, Я. В. Крупський // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2011. — № 1 (21). — Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua .
4. Михалевич В. М. Розвиток системи Мaple у навчанні вищої математики майбутніх інженерів-механіків : монографія / В. М. Михалевич, Я. В. Крупський. — Вінниця : ВНТУ, 2013. — 236 с. — ISBN 978-966-641-539-7.
5. Михалевич В. М. Використання системи комп’ютерної алгебри для висвітлення ключових ідей симплекс-алго¬ритму /
В. М. Михалевич, О. І. Тютюнник // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : [зб. наук. праць]. — Вип. IX. — Кривий Ріг : Видавничий відділ НМетАУ, 2011. — С. 113—118.
6. Словак К. І. Застосування ММС Sage у процесі навчання вищої математики / К. І. Словак // Вісник Черкаського університету. — 2010. — Вип. 191. — Ч. 1. — С. 106—111. — Педагогічні науки.
7. Пальчевський С. С. Педагогіка : навч. посіб. / С. С. Пальчевський. — К. : Каравела, 2007. — 576 с.
8. Сьерра К. Изучаем Java / К. Сьерра, Б. Бейтс. — М. : ЭКСМО, 2012. — 718 с.
9. Соболев С. Л. Судить по конечному результату // Математика в школе. — 1984. — № 1. — С. 15—19.
10. Михалін Г. О. Професійна підготовка вчителя математики у процесі навчання математичного аналізу / Г. О. Ми-халін. — К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2003. — 320 с.
11. Ковтонюк М. М. Конструювання і моделювання навчальної математичної дисципліни як методологічна основа розробки технології навчання / М. М. Ковтонюк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. праць ; редкол. : І. А.Зязюн (голова) та ін. — Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. — Вип. 32. — С. 316–323.
12. Хатунцева С. М. Суть і зміст індивідуалізації та диференціації навчання в психолого-педагогічній літературі /
С. М. Хатунцева // Педагогіка формування творчої особистості у вищій та загальноосвітній школах. — 2011. — Вип. 21 (74). — С. 185—191.
13. Михалевич В. М. Excel-VBA-Maple програма генерації задач з дисциплін математичного спрямування /
В. М. Михалевич // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія. — 2005. — № 2. — С. 74—83.
14. Михалевич В. М. Генерування невироджених задач лінійного програмування довільної розмірності / В. М. Михале-вич, О. В. Михалевич, Я. В. Крупський // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2009. — № 3. — С. 100—104.
Downloads
-
pdf (Українська)
Downloads: 178
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).