On the question of the communicative approach in education

Authors

  • M. D. Pryshchak Vinnytsia National Technical University

Abstract

The article attempts to denote communicational approach as an important methodological principle of education and pedagogic. Attention is focused on the analysis of communication as ontological, teleological and axiological foundations of personality development. Determined characteristics of the communicational approach.

Author Biography

M. D. Pryshchak, Vinnytsia National Technical University

доцент кафедри філософії та гуманітарних наук

References

1. Роджерс К. Р. Взгляд на психотерапию. Становление человека / К. Р. Роджерс. — М. : Прогресс, 1994. — 480 с.
2. Велитченко Л. К. Методологічна сутність категорії підходу в науковому дослідженні / Л. К. Велитченко // Психо-
логія та педагогіка. — 2009. — № 2. — С. 72—79.
3. Алексеев Н. А. Личностно-ориентированное обучение в школе / Н. А. Алексеев. — Ростов н/Д : Феникс, 2006. — 332 с.
4. Подмазін С. І. Особистісно орієнтована освіта (соціально-філософський аналіз): дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.03 /
С. І. Подмазін. — Дніпропетровськ, 2006. — 418 с.
5. Прищак М. Д. Трансформація освіти України: пошук парадигми / М. Д. Прищак // Наукові записки Вінницького
державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Вип. 35 Серія : Педагогіка і психологія : зб.
наук. пр. — Вінниця, 2011. — С. 30—33.

Downloads

Abstract views: 132

How to Cite

[1]
M. D. Pryshchak, “On the question of the communicative approach in education”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 133–136, Mar. 2013.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>