METHOD AND SYSTEM FOR OPTIMAL CONTROL OF AN ELECTRIC CAR MOVING IN A CITY TRAFFIC FLOW
Keywords:
electric car, variable speed, armature current, optimal control, energy battery, minimum cost management systemAbstract
A method and system for optimal control of an electric car moving in a city traffic flow with variable speed caused by traffic lights and impact of vehicles moving ahead of it have been proposed. It has been demonstrated that at any speed of the electric car it is possible to generate current in the anchor of DC traction motor with series excitation that will minimize the accumulator power consumption.References
1. Оптимізація руху завантаженого електромобіля з тяговим електродвигуном постійного струму послідовного збу-дження по горизонтальному прямолінійному відрізку дороги / О. Б. Мокін, О. Д. Фолюшняк, Б. І. Мокін, В. А Лобатюк. // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2013. — № 1. — С. 56—60.
2. Оптимізація руху незавантаженого електромобіля з тяговим електродвигуном постійного струму послідовного збудження по горизонтальному прямолінійному відрізку дороги / О. Б. Мокін, О. Д. Фолюшняк, Б. І. Мокін, В. А Лоба-тюк // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2013. — № 2. — С. 48—51.
3. Синтез закону керування оптимальним рухом електромобіля горизонтальним відрізком автомагістралі [Електронний ресурс] / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, О. Д. Фолюшняк, В. А. Лобатюк // Наукові праці Вінницького національного технічного університету. — 2014. — № 1. — С. 1—7. — Режим доступу : http://praci.vntu.edu.ua/index.php/ praci/article/view/392/390 .
4. Мокін О. Б. Декомпозиція задачі оптимізації руху транспортного засобу з комбінованим приводом [Електронний ресурс] / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк, О. П. Кубрак // Наукові праці Вінницького національного технічного університету. — 2015. — № 3. — С. 1—9. — Режим доступу : http://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/9/9 .
2. Оптимізація руху незавантаженого електромобіля з тяговим електродвигуном постійного струму послідовного збудження по горизонтальному прямолінійному відрізку дороги / О. Б. Мокін, О. Д. Фолюшняк, Б. І. Мокін, В. А Лоба-тюк // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2013. — № 2. — С. 48—51.
3. Синтез закону керування оптимальним рухом електромобіля горизонтальним відрізком автомагістралі [Електронний ресурс] / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, О. Д. Фолюшняк, В. А. Лобатюк // Наукові праці Вінницького національного технічного університету. — 2014. — № 1. — С. 1—7. — Режим доступу : http://praci.vntu.edu.ua/index.php/ praci/article/view/392/390 .
4. Мокін О. Б. Декомпозиція задачі оптимізації руху транспортного засобу з комбінованим приводом [Електронний ресурс] / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк, О. П. Кубрак // Наукові праці Вінницького національного технічного університету. — 2015. — № 3. — С. 1—9. — Режим доступу : http://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/9/9 .
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 97
Abstract views: 377
Published
2016-09-05
How to Cite
[1]
O. B. Mokin, B. I. Mokin, and V. A. Lobatiuk, “METHOD AND SYSTEM FOR OPTIMAL CONTROL OF AN ELECTRIC CAR MOVING IN A CITY TRAFFIC FLOW”, Вісник ВПІ, no. 4, pp. 41–46, Sep. 2016.
Issue
Section
Energy generation and electrical engineering
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).